måndag 17 november 2008

Äntligen en mössa jag gillar

Tillbaka från stickkursen som var lika kul som vanligt. Snart ska jag visa vad vi sysslat med (tror jag) men först ska jag såklart visa mössan som jag stickade på väg hem i bussen och lite ikväll. En tjej på kursen hade en såå fin mössa och jag fick mönstret av en annan som jag dessutom fick låna harmony woods rundsticka av för att kunna börja sticka mössan med stort M på bussen hem igår.
Det är en mössa från boken "Dikt i maskor" som jag stickat i ett gråsvart garn från Araucania köpt hos Marias garn. Jag tror att det blir fler eftersom det känns som om jag kommer att använda den här mössan om/när det är kallt.

9 kommentarer:

  1. Så snygg mössan blev. Jag visste väl att jag skule få se den på bloggen i dag.Hi hi spader

    SvaraRadera
  2. Vilken fin mössa och vad du passade bra i den. Riktigt cool modell, det finns mycket fint i den där boken.

    SvaraRadera
  3. Toppenfin mössa! Och garnet ser skitsnyggt ut!

    SvaraRadera
  4. Supersnygg, vi kan gå i parad på sthms gator i januari! Hattparaden. Jag använder min jämt!

    SvaraRadera
  5. Slarvbritt har glömt sin mössa på bussen i morse! Och tappat bort sitt nya Lancome lippgloss....hm kanske skall jag byta namn detta verkar stigmatiserande.Slarvet skulle ju bara gälla stickade provlappar...

    SvaraRadera
  6. NEEJ!! Inte glömma mössan... Du måste ringa o höra om någon hittat den. vi som skulle va så fina med våra mössor sen...
    Ja, ta bort Slarvbritt-namnet. Det blir som man tänker.

    SvaraRadera
  7. Superfin mössa! Vart hittade du mönstret till den, och vad är det för garn? Ser ut att vara en modell som skulle passa mig...

    Mvh
    /Ewa

    Engla på Sysidan...

    SvaraRadera
  8. Skall sticka en ny likadan mössa i helgen i med min nya ordentliga stil! Har hittat TRADERA hinner inte äta middag, hinner inte äta lunch, vann min första shopping idag - helt galen kombination av fynd, shopping och tävling, livsfarligt!

    SvaraRadera