fredag 19 februari 2010

När varje gram räknas (Vårutmaning #1)

Jag glömde att det är de sista småsakerna i sömnaden som tar tid men nu är min kappa klar inkl. innerficka som går att ta bort och för sig själv är en liten väska. 

När jag flyger brukar jag inte ha incheckat bagage och ligger oftast väldigt nära 10 kg i min kabinväska. En gång låg jag över och stoppade då kameran i kappfickan. När jag nu har en annan kappa där fickorna är för små för kameran tänkte jag att jag behöver en portabel innerficka att ha genom säkerhetskontrollen där de ganska ofta, numera väger handbagaget.
Kappan är för smal för att ha kameran innanför hela tiden och därför gjorde jag så här. Jag kommer att ha kappan öppen genom säkerhetskontrollen och då funkar det att ha kameran där.

Tyvärr är svart ylletyg inte ultimat att ha till ett plagg som används eftersom det verkligen suger åt sig allt hår som finns inom några meters radie. Men jag är så här långt väldigt nöjd med kappan. Får se vad jag tycker efter att ha använt den hela dagen i morgon.

Hoppas nu bara jag kommer iväg från London till Göteborg. Har hört att det kanske blir oväder i morgon.

5 kommentarer:

  1. Åh vad snygg den blev!
    Du har verkligen lyckats med kappan, hoppas jag får se den irl på måndag!
    Tack för lettloppi- tipset, det måste väl vara ett hyfsat pris, eller vad tror du? Det blir nog en beställning dårifrån! Min nu pågående tröja börjar bli klar, men jag har 1,5 dm kvar på ärmarna, och det känns rätt så segt faktiskt...

    SvaraRadera
  2. Så snygg, och smart!
    Du är verkligen duktig.
    Hoppas flygresan går bra imorgon, det snöar väldigt mycket här just nu...

    SvaraRadera
  3. Den ser mkt snitsig ut, du är så duktig, lycklig resa!

    SvaraRadera
  4. Du är så uppfinningsrik så hälften vore nog:)

    SvaraRadera